oes

oes

سئو

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) مجموعه ای از تکنیک ها و ابزارهایی است که برای بهینه سازی صفحات وب و صفحات فرود استفاده می شود تا موتورهای جستجو مانند گوگل بتوانند راحت تر و سریع تر آنها را بخوانند.
یکی از اهداف اصلی شرکت هایی که در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری می کنند، دستیابی به موقعیت های برتر در موتورهای جستجو است. با این حال، در زمینه ای به عنوان رقابتی مانند اینترنت، متمایز کردن وب سایت شما از میلیون ها نفر در آنجا کار بسیار پیچیده ای به نظر می رسد. اما هیچ چیز با ستاره اصلی در همه اینها غیرممکن نیست:
سئو نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای کاربران نیز کاربرد دارد. آنها می خواهند بدانند هدف جستجوی شما چیست و چه محتوایی را برای رفع نیازهای شما مفید می دانید. انواع مختلفی از مشاوره وجود دارد: اطلاعاتی، دانشگاهی، معاملاتی و غیره. برای اینکه بتوانیم به آنها پاسخ دهیم، ضروری است که هر صفحه با محتوا مرتبط باشد، که باید واضح و مشخص باشد.
امروزه گوگل آن دسته از وب‌سایت‌هایی را در اولویت قرار می‌دهد که در آن محتوای مرتبط با کاربران، جدید و به‌روز شده، آپلود می‌شود.
ما به طور کلی در مورد بهینه سازی محتوا برای گوگل صحبت می کنیم. اما بیشتر از بهینه سازی آن، آنچه باید انجام شود برجسته کردن بخش های مهم آن است: موضوعی که در مورد آن صحبت می کنیم و آن موضوعات مرتبط با محتوای مورد بحث چیست. به این ترتیب، اطلاعات به درستی مرتب می‌شوند تا رباتی که نمی‌تواند فکر کند، بتواند بفهمد در مورد چه چیزی صحبت می‌شود و چه بخش مهمی از محتوایی است که ما نوشتیم.
تاریخچه سئو
اگرچه امروزه برای ما کاملاً ضروری به نظر می رسد، اما واقعیت این است که ظاهر آن فقط 26 سال پیش رخ داده است. در اوایل دهه 90 اولین موتورهای جستجو ظاهر شدند، اما گوگل تنها در سال 1996 ظاهر شد و حتی در قرن بیست و یکم کشورهایی وجود دارند که در آنها چندان معروف نیست.
با تمام هیاهوی ایجاد شده توسط وب، مردم متوجه شدند که فرصتی در مقابل این تازگی وجود دارد، اما موفقیت تنها با جذب ترافیک به دست آمد. بنابراین سوال این بود: بهترین روش برای رسیدن به آن چیست؟ گوگل یک الگوریتم دائما در حال تکامل است. به یاد داشته باشیم که در ابتدای تاریخ، تکرار یک کلمه کلیدی بارها موقعیت ممتازی را برای ما تضمین می کرد.
با این حال، گوگل هزاران به روز رسانی داشته است که ما حتی از بسیاری از آنها اطلاعی نداریم. برخی از مرتبط ترین موارد زیر هستند:
به روز رسانی الگوریتم گوگل
گوگل پاندا:
در سال 2011 اولین به روز رسانی الگوریتم اصلی وارد شد. وب سایت ها با توجه به کیفیت محتوایشان شروع به ارزیابی کردند. محتوای اصلی و با ارزش به جای محتوای تکراری جایزه داده شد.
گوگل پنگوئن:
پس از یک سال، این به‌روزرسانی وظیفه نظارت بر سلامت لینک‌سازی وب‌سایت‌ها را انجام داد. به عبارت ساده، گوگل پنگوئن بررسی می کند که لینک های خارجی که به صفحات ارسال می شوند طبیعی و با کیفیت باشند.
مرغ مگس خوار گوگل:
در سال 2013، محتوا بر اساس عوامل معنایی و علاقه کاربر طبقه بندی شد. روش تفسیر محتوا به انواع کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی مرتبط گسترش می یابد.
گوگل کبوتر:
در سال 2014 از متغیر جدیدی برای سازماندهی نتایج جستجو استفاده شد: موقعیت جغرافیایی کاربران. از اینجا، نقش سئوی محلی در حال افزایش است.
Google Mobilegeddon:
با رونق دستگاه های تلفن همراه در سال 2015، گوگل به دنبال سازگاری است. اکنون در موارد دیگر، گوگل به سایت هایی که سازگار با موبایل هستند پاداش می دهد. یعنی آن سایت هایی که طراحی ریسپانسیو دارند و سرعت بارگذاری خود را بهینه می کنند.
Google RankBrain:
در همان سال نیز یکی از اساسی ترین تغییرات در الگوریتم مشاهده شد. با این به روز رسانی جدید، گوگل مرتبط ترین محتوا را با توجه به هدف جستجوی کاربر به او نشان می دهد.
آیا سئو واحدی وجود دارد؟
پاسخ منفی است. سئو را می توان به دو گروه بزرگ تقسیم کرد: سئو داخلی و سئو خارج از صفحه. اولی تمرکز خود را بر ارتباط قرار می دهد. به عبارت دیگر، تضمین می کند که وب سایت به اندازه کافی بهینه شده است تا موتور جستجو نکته اصلی را که محتوای آن است، درک کند. به نوبه خود، سئوی خارج از صفحه یکی از مواردی است که بر روی عوامل خارجی صفحه وب که روی آن کار می کنیم تمرکز می کند.
اما اجازه دهید این موضوع را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.
سئو روی صفحه - تصویری از وب سایت شما برای جهان
همانطور که در بالا ذکر شد، سئوی درون صفحه، همچنین به عنوان سئو در سایت شناخته می شود، به آنچه مدیر وب سایت می تواند در صفحات خود بهینه سازی کند تا تجربه کاربر را بهبود بخشد و خواندن سایت را برای گوگل آسان تر کند.
چگونه می توانم موقعیت سئوی درون صفحه خود را بهبود بخشم؟
در میان سایر موارد، اینها برخی از نکاتی هستند که معتقدیم برای دستیابی به موقعیت صحیح یک صفحه وب اساسی هستند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد