oes

oes

قالب سازی

در قالب‌گیری تزریقی پلاستیک، پلاستیک مذاب به داخل حفره شکل‌دهنده (حفره) ابزار تزریق می‌شود، تحت فشار فشرده می‌شود و به صورت متقاطع متصل می‌شود یا اجازه می‌دهد خنک شود و سپس به عنوان یک قطعه قالب‌گیری شده بیرون می‌رود.

قالب سازی تزریقی رایج ترین فرآیند مورد استفاده برای تولید خودکار قطعات پلاستیکی با پردازش پودر یا گرانول است. قطعات کار با اشکال پیچیده را می توان تقریباً در هر اندازه ای تولید کرد. سطح بالای دقت و زمان‌های چرخه کوتاه، روند تولید سری‌های اقتصادی را پیش‌بینی می‌کند.

کاغذ سفید ریسک زنجیره تامین

شرکت های قالب گیری تزریق پلاستیک را بیابید

اصول فنی قالب گیری تزریق پلاستیک

قالب گیری تزریق پلاستیک یکی از فرآیندهای اولیه تولید است که در آن با ایجاد انسجام مواد، شکل مشخصی از یک توده بی شکل تولید می شود. این گروه فرآیند DIN 8580 همچنین شامل اکستروژن است که ارتباط نزدیکی با قالب گیری تزریق پلاستیک دارد.

در حالی که قالب گیری تزریقی یک فرآیند چرخه ای برای تولید قطعات کار با یک هندسه خاص است، اکستروژن یک فرآیند پیوسته برای تولید پروفیل های بی پایان است. در حین اکستروژن، پلاستیک پلاستیکی شده به داخل قالب بسته تزریق نمی شود، بلکه از طریق یک قالب فشرده می شود.

در قالب‌گیری تزریقی پلاستیک، مواد اولیه - معمولاً به شکل گرانول - ابتدا در یک سیلندر پیچی گرم شده و پلاستیکی می‌شوند. سپس توده پلاستیکی با فشار زیاد در ابزار فشرده می شود. سپس سرد می شود تا مذاب جامد شود و در نهایت قطعه کار تمام شده خارج شود.

متداول ترین روش های پردازش قالب سازی پلاستیک شامل موارد زیر است:

کهن الگوها

قالب گیری تزریقی

اکسترود کردن

تغییر شکل دادن

نقاشی عمیق

شکل دهی خمشی

قرار دادن

جوشکاری

پایبند باشید

قطعات پلاستیکی مهر و موم شده و تشکیل شده است

قطعات لاستیکی و سیلیکونی

با توجه به هزینه بالای ساخت قالب های تزریق، این فرآیند به سختی می تواند در تولید نمونه های اولیه و سری های کوچک از نظر اقتصادی استفاده شود.

ساخت دستگاه قالب گیری تزریقی

ساختار دستگاه قالب گیری تزریق پلاستیک

فرآیند قالب گیری تزریق پلاستیک

ماشین قالب گیری تزریقی تا حد زیادی به طور خودکار توالی فرآیند چرخه ای توصیف شده با استفاده از متغیرهای فرآیند را هماهنگ می کند. عوامل تعیین کننده برای تنظیمات روی دستگاه عبارتند از:

پلاستیک استفاده شده

طراحی قالب (تعداد و اندازه حفره ها، ضخامت دیواره)

ماشین (نیروی قفل، حجم ضربه)

انواع خاصی از قالب گیری تزریق پلاستیک که نیاز به مدیریت فرآیند فردی دارند عبارتند از:

قالب گیری تزریقی قطعات درج شده

قالب گیری تزریقی پشت قسمت حامل وارد شده

ایجاد حفره در قطعات قالب گیری تزریقی

قالب گیری تزریقی قطعات فوم

دستگاه قالب گیری تزریق پلاستیک با استخراج در سمت چپ و راست

دستگاه قالب گیری تزریق پلاستیک

انواع مختلف پلاستیک خواسته های فردی را بر روی کنترل دمای ابزار قرار می دهند. قالب گیری تزریقی یک ترموپلاستیک در اینجا به عنوان مثال توضیح داده شده است:

پلاستیک سازی و دوز

در ابتدای چرخه قالب گیری تزریقی، ابزار باز است و حجم جرم اندازه گیری شده وجود دارد. ترکیب قالب گیری زمانی ایجاد می شود که گرانول های پلاستیکی توسط یک پیچ از قیف به داخل کشیده شده و ذوب شوند. این ماده با اثر گرما در سیلندر پیچ گرم شده پلاستیکی می شود. این پیچ مواد را به قسمت جلوی سیلندر منتقل می کند، جایی که در پشت نازل جمع می شود. این یک فشار دینامیکی ایجاد می کند که باعث می شود پیچ ​​به سمت عقب حرکت کند.

تزریق

وقتی قالب بسته است و بین نازل و نوک پیچ به اندازه کافی ذوب برای پر کردن قالب وجود دارد، تزریق می تواند انجام شود. برای انجام این کار، پیچ قابل جابجایی محوری، توده پلاستیکی را به داخل قالب فشار می دهد. فشار در حین پر کردن به حداکثر مقدار افزایش می یابد و سپس به تدریج کاهش می یابد.

فشار دهید و خنک کنید

فشاری حفظ می شود تا بتوان انقباض مذاب انجماد را جبران کرد. بنابراین بالشتک جرمی باقی مانده در جلوی نوک پیچ می تواند به داخل قالب جریان یابد. این برای جلوگیری از اشتباهات رایج در قالب گیری تزریقی است: علائم سینک و سوراخ های سوراخ. این ابزار برای سرعت بخشیدن به فرآیند خنک سازی قسمت قالب گیری شده خنک می شود.

قالب گیری و بیرون ریختن

ابزار بیرون ریختن قالب تزریق جامد شده اکنون می تواند باز شود. قطعه کار از قالب می افتد یا توسط یک دستگاه جابجایی خارج می شود. اسپروی که به قسمت قالب گیری شده تعلق ندارد، می تواند به صورت دستی یا خودکار جدا شود.

کدام مواد را می توان پردازش کرد؟

قالب گیری تزریق پلاستیک برای پردازش انواع پلاستیک مناسب است:

ترموپلاستیک ها

دماسنج

الاستومرها

الاستومرهای ترموپلاستیک

البته باید توجه داشت که پلیمرهای مختلف به کنترل دمای متفاوت ابزار نیاز دارند. قالب گیری تزریقی مواد ترموپلاستیک به ویژه پلی اتیلن از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردار است.

قطعات قالب گیری تزریقی ساخته شده از سیلیکون

قطعات سیلیکونی قالب گیری تزریقی از لاستیک و پلاستیک

مزایای قالب گیری تزریق پلاستیک

مزایای قالب گیری تزریق پلاستیک عبارتند از:

تکرارپذیری بالای تولید

پس از پردازش قطعه قالب گیری شده کمی یا بدون نیاز است

فرآیند می تواند کاملاً خودکار باشد

قطعات کار تولید شده در طی قالب گیری تزریقی اغلب می توانند بدون کار مجدد مورد استفاده قرار گیرند. بر این اساس، مسیر مستقیم از ماده اولیه به قسمت تمام شده به جذابیت فرآیند کمک می کند.

منبع»» کارافن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد